Succeshistorie!

30-50% stigning på ordrevolumen, blandt andet via målrettet arbejde med hjemmesiden. Er det inden for rækkevidde, og hvad skal der egentlig til? Der er flere faktorer der spiller ind, og det vil jeg her give et indblik i, ved at gennemgå en succeshistorie.

Succes forudsætter ofte at det hele går op i en højere enhed. Hvad skal man stille op med det gode produkt, den efterspurgte ydelse, eller den sublime service, hvis den ikke kommer ud over rampen. Og hvad skal man med en god hjemmeside, hvis man ikke har pruduktet, ydelsen og servicesen, der matcher den.

Har man både pruduktet, ydelsen, servicen og hjemmesiden, er man dog ikke nødvendigvis i mål. Nogen skal jo finde og læse oplysningerne om hvad der tilbydes, samt føle sig indbudt til at købe varen. Ikke kun gennem hjemmesiden, men også gennem gode kundeoplevelser og anbefalinger fra andre.

SuccesKonkret eksempel

Med målrettet tilpasning og løbende opdatering lykkedes det at rykke hjemmesiden længere og længere op på resultaterne i Google søgninger. Dette arbejde var ikke kun gavnligt for hjemmesiden og Google rangeringen, men også for virksomheden, der gennem arbejdet kom til at fremstå meget skarpere på alle tænkelige parametre.

Der blev udviklet og justeret på produkter, ydelser og services. Der kom flere til, og nogen udgik. En hjemmeside blev sågar til to, måske snart tre, i bestræbelserne på at stå skarpt i forhold til søgeresultater, udbud og målgrupper. Hjemmesiderne gav flere ordrer, og kvaliteten af leverancerne fastholdt både de eksisterende kunder, og gav samtidig mange nye. Hvilket afstedkom et akut behov for flere medarbejdere.

Traditionelle job opslag gav ikke de ønskede kandidater, så job opslagene blev delt i en række Facebook grupper for jobsøgende, med link til hjemmesiden. Dette gav en ugentlig eksponering for op imod 300.000 Facebook brugere og resulterede i mere end en tidobling af besøgstallet på hjemmesiden.

Det store besøgstal på hjemmesiden fik enorm betydning for rangering på Google søgninger, og hjemmesiden blev set af en masse mennesker. Fra den først opnåede placering omkring midten af top ti, til en absolut topplacering, hvilket igen har resulteret i stor tilgang på ordrevolumen, skønnet i omegnen af 30-50 procent.

Succes avler succes, hvis man kan følge den til dørs, og dette eksempel gik det hele op i en højere enhed. Og toppen er givet ikke nået endnu. Der arbejdes stadig på at optimere, for at fastholde og udbygge succesen.

Kontakt for mere information